torsdag 11. juni 2015

Kanskje er det neste århundre svarene kommer

Hun sa at hun hadde dårlig selvbilde, og det må jo ha vært sant, jeg har aldri sett noen så enestående gjøre seg så liten for så tragiske menn som det hun gjorde. 

Kjærligheten forblir umulig, i alle fall om målet er å forstå den. Jeg blir jaget når jeg ikke lengter, legger meg ensom når jeg trenger noen, det er ingenting som heter rettferdighet i dette systemet, alle vil ha, men ikke gi, og jeg har, som hun, latt meg tråkke på av for mange idioter, en dag burde det være nok, men det er ingen som har lært meg dette, jeg vet ikke om noen vei ut, alle gjør vi de samme feilene, og alle fortsetter vi å lete -  frykten for at det ikke er noe der ute er tross alt større enn frykten for å bli skuffet nok en gang. 

2 kommentarer:

  1. dette. akkurat som jeg har tenkt, men ikke kunnet artikulere.

    SvarSlett
  2. dette. akkurat som jeg har tenkt, men ikke kunnet artikulere.

    SvarSlett